بازدید 15826
جهش بلند کاروان ایران در جدول مدال‌ها با چهارطلا در روز ماقبل آخر

آسیایی هانگژو | زنده: شاهکار شطرنج ایران با طلای تاریخی/ کارخانه ضرب طلا با یزدانی، زارع و امامی/ شوک‌ خدابخشی و مهدی‌زاده در کاراته؛ بدون مدال!/ هند با قهر و تقلب، طلای کبدی را دزدید!/ وزنه‌برداری تنها یک نقره

حذف خدابخشی و مهدی‌زاده ناکامی کاراته در هانگژو را کامل و ورزش ما را شوکه کرد. ایران در جدول مدال‌ها با ۳طلای کشتی آزاد و طلای پیش‌بینی نشده شطرنج به رده هفتم جهش کرد و اگر هفتم بماند بسیار خوشحال خواهیم بود
کد خبر: ۱۱۹۷۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۸ 07 October 2023

در روز ماقبل پایانی بازی‌های آسیایی هانگژو امید کاروان ایران به کسب چهار طلا در کشتی آزاد و همچنین دسته فوق سنگبن وزنه‌برداری و البته کاراته بود اما دو رشته پرامید آخر عملکرد خوبی نداشتند.

نتایج ورزشکاران ایران را به صورت لحظه به لحظه در تابناک ورزشی پیگیری بفرمایید.

 

کاراته: حذف ناباورانه خدابخشی و مهدی‌زاده، برنز فاطمه سعادتی

نماینده پرامید وزن ۸۴- کیلوگرم کاراته ایران با شکست مقابل حریف ژاپنی از بازی های آسیایی هانگژو کنار رفت.

در رقابتهای روز سوم کاراته بازی های آسیایی در هانگژوی چین، مهدی خدابخشی، نماینده وزن ۸۴- کیلوگرم ایران در نخستین مبارزه خود مقابل آندو دائیکی‌از ژاپن روی تاتامی رفت و در پایان با نتیجه ۵ بر ۴ شکست خورد و با توجه به شکست این کاراته کای ژاپنی در دور بعد مقابل حریفی از اردن،‌ خدابخشی خیلی زود از دور رقابتها کنار رفت.

آسیایی هانگژو | زنده: حذف شوک‌آور خدابخشی در کاراته؛ یک طلا پرید!/ بردهای گلیج، یزدانی و امامی، زارع؛ امید به ۴طلای آزاد

همچنین فاطمه سعادتی، نماینده وزن ۵۵- کیلوگرم کاراته زنان ایران، در مبارزه نخست برابر وونگ از ماکائو با نتیجه ۶ بر ۰ به برتری رسید اما در دومین مبارزه مقابل پینگ تسوئی از چین تایپه با نتیجه ۴ بر ۰ شکست خورد. سعادتی در گروه بازنده‌ها برای رسیدن به مدال برنز تلاش زیادی کرد و موفق شد با دو پیروزی ارزنده، برنزی ارزشمند را نصیب خود و کاراته ایران کند.

 

پیش از این سجاد گنج‌زاده در وزن ۸۴+ کیلوگرم موفق به کسب مدال طلا شد و بهمن عسگری در وزن ۷۵- کیلوگرم نیز از دور رقابت‌ها کنار رفت.

آسیایی هانگژو | زنده: حذف شوک‌آور خدابخشی در کاراته؛ یک طلا پرید!/ بردهای گلیج، یزدانی و امامی، زارع؛ امید به ۴طلای آزاد

 

شکست سنگین مهدی زاده در بازی اول؛ شانس طلا، برنز هم نگرفت!

امیر مهدی زاده نماینده ایران در وزن منهای ۶۷ کیلوگرم کاراته کومیته بازی های آسیایی در دور اول به حریف اردنی هفت بر یک باخت و مدال طلا را از دست داد.

در شانس مجدد برابر شاراپوف تاجیکستانی قرار گرفت و با نتیجه ۱ بر صفر به پیروزی رسید.مهدی زاده در ادامه برای کسب مدال برنز برابر پیانده از تایلند قرار گرفت و برنده شد تا به دیدار رده‌بندی برای برنز راه یابد. اما او در رده‌بندی هم هفت بر دو مقابل حریف قزاق بازنده شد و بدون مدال برگشت.

 

جوجیتسو: ایران دست خالی ماند

نماینده ایران در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف «صادق‌اف» دارنده عنوان قهرمانی جهان از قرقیزستان رفت‌. او در نهایت با نتیجه چهار بر دو شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

توقعات از جوجیتسو در بازی‌های آسیایی هانگژو بیشتر بود اما نتیجه حاصله با انتظارات و گزارش‌های قبلی فاصله داشت.

 

کشتی آزاد: سه طلا مثل جاکارتا

نمایندگان اوزان ۷۴ ، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم ایران با شکست کشتی‌گیر رقبای خود در دیدار فینال کشتی آزاد بازی‌های آسیایی صاحب گردن آویز طلا شدند.

 رقابت‌های چهار وزن پایانی کشتی آزاد بازی‌های آسیایی در هانگژو چین، یونس امامی، نماینده وزن ۷۴ کیلوگرم و دارنده دو مدال برنز جهان، پس از استراحت در دور نخست، به مصاف اورزوبک توکتومامبتو از قرقیزستان رفت و در پایان با نتیجه ۷ بر ۲ به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. امامی در این مرحله مقابل فنگ لو از چین به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۱۰ بر ۲ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. این کشتی‌گیر در مرحله نیمه نهایی مقابل ماگومت اولویف از تاجیکستان با حساب 9 بر 3 به برتری رسید و فینالیست شد. او در فینال با رشادت ۹ بر صفر حریف ژاپنی را درهم کوبید و طلا گرفت.

حسن یزدانی، نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم ایران و دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک، در دور نخست به مصاف عبدالله‌اف از قرقیزستان رفت و در پایان در مدت زمان ۲ دقیقه با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. یزدانی در این مرحله برابر اورازگیلیوف از ترکمنستان به روی تشک رفت و در مدت زمان ۲ دقیقه و ۱۵ ثانیه با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. یزدانی در این مرحله مقابل اردن بات از مغولستان در همان زمان نخست 10 بر 0 به برتری رسید و راهی فینال شد.

حسن یزدانی در فینال پونیا نایب قهرمان ۲۰۱۹ جهان را به راحتی ۱۰ هیچ کرد و دومین طلای بازی‌های آسیایی را کسب کرد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم، مجتبی گلیج دارنده مدال برنز جهان، در کشتی نخست به مصاف ابراگیموف کشتی‌گیر کهنه‌کار ازبکستان رفت و در شرایطی که تا ۲۵ ثانیه مانده به پایان مبارزه با نتیجه ۷ بر ۵ عقب بود موفق به خاک کردن حریف شد و با اجرای سه بارانداز پیاپی موفق به شکست ۱۳ بر ۷ حریف خود شد و به یک چهارم نهایی رسید. گلیج در دومین مبارزه به مصاف گانباتار از مغولستان رفت و در پایان با نتیجه به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. گلیج در این مرحله نیز با نتیجه ۴ بر ۲ از سد آلیشر یرگالی از قزاقستان گذشت و راهی فینال شد.

او برای کسب مدال طلا به مصاف تاج‌الدینوف کشتی‌گیر روس تیم بحرین که چند روز پیش به مدال طلای جهان رسید، رفت و هفت بر یک باخت. این ستاره روس، با اینکه در دو کشتی سنگین عبدالرشید سعدالله‌یف و حریف نامدار آمریکایی را شکست داده بود، اما بسیار قبراق در هانگژو ظاهر شد و اینجا هم طلا گرفت.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، امیرحسین زارع دارنده یک مدال برنز المپیک و دو طلا و یک برنز جهان، در دور نخست به مصاف زمان انور از پاکستان رفت و در پایان با امتیاز عالی ۱۰ بر ۰ به برتری رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله به مصاف بوهیردون از چین رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله نیز با نتیجه قاطع ۱۱ بر صفر باتیرمورزایف از قزاقستان را شکست داد و راهی فینال شد.

 

سنگنوردی: رکابی فینالیست شد

الناز رکابی ملی پوش سنگ نوردی ایران به فینال بازیهای آسیایی راه یافت. او در ماده لید مرحله نیمه نهایی 1/42 امتیاز کسب کرد تا در مجموع ماده های لید و بولدرینگ 9/94 پوئن کسب کرده و با قرارگرفتن در رده هفتم به فینال بازیها راه پیدا کند. مسابقه فینال از ساعت 18:30 به وقت محلی هانگژو آغاز می شود.

 رکابی در ماده لید بازیهای آسیایی هانگژو را موفق شد امتیازخوبی را به خود اختصاص داده و شانسش را برای فینالیست شدن بالا ببرد. او در ماده لید مرحله نیمه نهایی 1/42 امتیاز کسب کرد تا در مجموع 9/94 پوئن کسب کرده و در حال حاضر رده چهارم را در اختیار دارد. به احتمال فراوان اگر اتفاق خاصی نیافتد می توانیم شاهد فینالیست شدن دختر سنگ نورد ایران در هانگژو باشیم.

 

شطرنج: قهرمانی فراموش نشدنی با مات کردن آسیا

با تصمیم کمیته برگزاری مسابقات پرهام مقصودلو در میز جدا و اصلی مسابقات مقابل حریف کره ای قرار گرفت. بواسطه اینکه ایران شانس اصلی قهرمانی مسابقات محسوب می شود و قرار بر این شده که مسابقه فینال پخش زنده تلویزیونی داشته باشد، مقصودلو در میزی جدا از میز اصلی مسابقه می دهد. 

در ابتدای مسابقه این امر با اعتراض تیم ایران و مقصودلو روبرو شد و پرهام اصرار داشت که روی میز اصلی و در کنار سایر شطرنجبازان با حریف کره ای مصاف دهد که با آن مخالفت شد و مقصودلو در یک میز جدا به مصاف حریف کره ای رفت.

 

واترپلو: با پنالتی باختیم و برنز را هم تکرار نکردیم 

مردان واترپلو ایران در آخرین روز از رقابت‌های واترپلو بازی‌های آسیایی هانگژو 2022 با شکست در ضربات پنالتی مقابل قزاقستان در رنکینگ این رقابت‌ها چهارم شد.

تیم ملی واترپلوی ایران پیش از این در مرحله مقدماتی مقابل تیم‌های کره‌جنوبی و تایلند به برتری رسید و مقابل میزبان این دوره از رقابت‌ها، چین شکست خورد تا به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شود. پس از آن مردان واترپلو ایران با پیروزی برابر تیم سنگاپور به نیمه نهایی رسیدند و با قبول شکست مقابل حریف قدرتمند خود ژاپن و باز ماندن از راه‌یابی به فینال، برای کسب مدال برنز این رقابت‌ها مقابل تیم قزاقستان صف آرایی کردند.

این دیدار حساس با گل‌های ارشیا الماسی و مهدی یزدانخواه و امیر حسین رهبر ملی پوشان ارزنده کشورمان آغاز شد اما در ادامه قزاق‌ها فاصله را کم کردند و کوارتر نخست این بازی با نتیجه 3 بر 2 به سود ایران پیگیری شد.

دو تیم در نیمه نخست این بازی پایاپای بازی کردند و وقت قانونی دوم این دیدار با نتیجه 4 بر 4 به تساوی به پایان رسید.

کوارتر سوم این بازی با گل‌های زیبای مهری و یزدانخواه آغاز شد و تیم ایران با این دو گل از حریف خود پیشی گرفت و سومین وقت این بازی با نتیجه 6 بر 4 با برتری ایران به پایان رسید.

مردان واترپلو ایران یک کوارتر فرصت داشتند تا مدال بازی‌های آسیایی جاکارتا را تکرار کنند اما حریف قدرتمند آسیایی از فرصت های خود به خوبی استفاده کرد و دو تیم در پایان وقت قانونی بازی با نتیجه 7 بر 7 به تساوی رسیدند و این بازی حساس به ضربات پنالتی کشیده شد.

این دیدار در ضربات پنالتی با نتیجه 10 بر 9 به سود قزاقستان به پایان رسید و ملی پوشان ایران در جایگاه چهارم قرار گرفتند.

 

وزنه‌برداری: فقط یک نقره و دیگر هیچ

در چهاردهمین روز بازی های آسیایی هانگژو، رقابت دسته ۱۰۹+ کیلوگرم وزنه‌برداری مردان برگزار شد و ایران بالاخره صاحب مدال نقره شد.

علی داودی با رکورد ۱۹۹ یکضرب، ۲۳۴ دوضرب و مجموع ۴۲۶ کیلوگرم بدون این که کار سختی داشته باشد، به مدال نقره رسید و اولین و آخرین مدال وزنه‌برداری ایران را در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ گرفت.

آیت شریفی دیگر نماینده ایران رکورد ۱۹۳ در یک ضرب ثبت کرد و به علت آسیب دیدگی از حرکت دوضرب انصراف داد.

گور میناسیان، وزنه‌بردار ارمنی الاصل بحرین بدون دردسر قهرمان بازی ها شد و توانست رکورد یک‌ضرب، دوضرب و مجموع بازی ها را به نام خود ثبت کند. در گروه A دسته ۱۰۹+ کیلوگرم، ۹ وزنه‌بردار به رقابت پرداختند.

وزنه برداری ایران تنها با یک مدال نقره به کار خود در بازی های آسیایی هانگژو پایان داد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳۰
مدال واقعی دیروز در اسلو، نروژ اهدا شد.
پاسخ ها
ایرونی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
آره، خیلی برای صلح جهانی زحمت کشیده بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
اون مدال رو بده کنار مدال شیرین عبادی و نتانیاهو و اوباما
و سوچی آویزون کنن کلکسیون تکمیل باشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
متاسفم برات
یه دکتر برو
عمو قزوینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
حق تو را خوردند ، ببم عسلم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
مرگ بر منافق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
مدالی ش فقط رنگ خون داشت اگرچه طلایی است
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
زنده باد
ناشناس
| Sweden |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
البته فرانسه هم پایگاه منافقینه! اصلا هم این لایک ها هدایت شده نیست :)
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
حرف حق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
تعجبم که چطور تابناک پیام های منافقین از فرانسه را منتشر می کنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
خانم شیرین عبادی ونرگس محمدی هر دو از سر دشمنی با جمهوری اسلامی ایران جایزه صلح جهانی نوبل گرفتند۔
انتخاب های کمیته جایزه صلح نوبل جهانی نشان از ماهیت ۔سیاسی این کمیته دارد۔
جمهوری اسلامی لفتخار دارد از بیش از ۹۰ درصد بانوان ایرانی حمایت میکند۔دانشگاههای ایرا ن مملو از با نوان ایرانی است۔
این خانم ها اشوبگران جامعه با نوان ابیرانی هستند۔ش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
درود بر ورزشکاران زحمتکش ایران که تو 1 روز 4 طلا گرفتن بعلاوه نقره و برنز
حالا فشار بخور آلبانی
زياد شوكه آور نبود! ديگه عادت كرديم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
شکستی دیگر برای والیبال دیشب رقم خورد:
ایتالیا 3
ایران 0

تابناک، چرا دیگ نتایج مسابقات والیبال در برزیل را منتشر نمی کنی؟!
به امید باخت کشتی
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
وطن فروشی مزه داره ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
مگه مریضی نفرین می‌کنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
فقط در یک ماه اخیر کشتی ایران به مدیریت دبیر به اندازه چند سال بعضی ها مدال آورده ، دمش گرم
مردم به اين شوك ها عادت كردن
نه تنها در ورزش بلكه در همه زمينه ها
در کاراته هنوز مهدی زاده را داریم. در کاراته خیلی سخت میشه پیش بینی کرد. ولی امیداوریم مهدی زاده هم طلا بگیره. در شطرنج هم اگر کره که تیم متوسطی است را ببریم طلا بردیم. در کبدی هم در فینال 50 50 هست بردمون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
کره جنوبی تیم ضعیفی در شطرنج دارد. قویترین بازیکن آنها با بردیا دانشور (میز ۴) ما قابل مقایسه نیست. از ۴ بازیکن آنها دو نفر استاد بین المللی، یک نفر استاد فیده و یک نفر فاقد درجه استادی است در حالی که هر ۴ بازیکن ما استاد بزرگ هستند
والا نه تنها ورزش ایران و بلکه کل ملت ایران از وقتی بازی های آسیای شروع شده در شوک فرو رفته.
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
چرا دقیقا؟

این سری خانم ها اینقدر مدال بردن
یکی مرد و یکی مردار شد ، یکی به تیر غیب گرفتار شد
خدا بخشی و مهدی زاده هم له شدند!
در ورزش چون رقابت عیان هست . سریعا سوء مدیریت خودش رو نشان می ده و حرف درمانی در ورزش معنا نداره
احسنت به همه ورزشکاران ایرانی.
چه مدال بگیرند و چه نگیرند چون برای اعتلای کشور تلاششون رو می کنند.
در فینال کبدی داوران بویژه داور وسط آبرویداوری را بردن
نحوه برخورد مربیان و بازیکنان هندی هم مایه خجالت بود
رجناب رئیس. ایرانی کنفندراسیون کبدی ایرانی هم نشان کمی از مدیران کشوری نداشت
چرا باید در فینال که کشور هند و ایران تمامی داوران و هیئت وری از کشورهای دور ور هند باشند چرا داور وسط از چین تایپه ، چین و ژاپن نبود. ظاهرا آشیانه. ضعف و ناتوانی جنا رئیس ایرانی کبدی آسیا است
که اجازه دادند حق تیم جوان کبدی ایران به این سادگی و به روش زننده خورده شود
داور ناتوان حتی اجازه نداشت که به مربیان هندی اخطار بدهد هر سه مربی هندی بهمراه ۲ یا۳ بازیکن هندی تمام وقت در بغل داوران بودن آنوقت به مربیان ایرانی دستورنشستن روی صندلی میدادن
فقط در یک ماه اخیر کشتی ایران به مدیریت دبیر به اندازه چند سال برخی مدیران سابق مدال آورده ، دمش گرم
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی # جلفا # ورزقان
وب گردی